maandag, oktober 18, 2004

De Stilte van de Nachtegalen

Mijn budget is aardig beperkt (wegens het uitblijven van de aangevraagde miljonairs-status), dus ik moet af en toe een beroep doen op de bieb ipv op de boekhandel. Gelukkig heeft mijn trouwe bieb best een mooie verzameling boeken staan. Deel 1 van de Otori-trilogie, De Stilte van de Nachtegalen van auteur Lian Hearn is een absoluut aanradertje. Het is spannend, mooi geschreven en het gaat emotioneel worden (ik voel het aankomen, ben halverwege). Daarnaast heeft het ook nog eens een bijzondere setting (Japan met al zijn clans) en een mooie kaft.
Om de een of andere reden heeft dit boek geen bekendheid gekregen in fantasy-nederland. Ik ga het nu een beetje promoten, omdat ik vind dat het boek de aandacht wel verdient. Het is misschien een tikje aan de YA (Young Adult)-kant, maar het is zeker geen echt jeugd-boek. Er worden nog steeds armen afgehakt, alhoewel dat bijzonder 'netjes' gebeurt...:-)

Geen opmerkingen: