vrijdag, oktober 08, 2004

De september-boeken

Modiano, Patrick - Onbekende Vrouwen
* Drie aparte verhalen over naamloze vrouwen, die een deel uit hun vroegere leven beschrijven. Modiano schrijft lekker, de verhalen gaan eigenlijk 'nergens' over, zoals wel vaker het geval is met Literatuur met een hoofdletter L, maar als je je richt op het lezen zelf, dan zijn het erg mooie verhalen. Gewoon even mee laten slepen door het verhaal zelf dus.

Brite, Poppy Z. - Onvoltooide Engelen
* "Erotische en gewelddadige horrorverhalen die zich afspelen aan de onderkant van de samenleving." (dat zegt de biebcatalogus erover). Ik ben het met dat erotische niet zo eens, maar met de horror wel. Ik lees nooit horror, maar dit is echt zo apart en mooi beschreven. Het wordt bijna 'mooi' gemaakt.

Leroy, J.T. - Sarah
* Dit boek nam ik mee, omdat Bono van U2 er onder de indruk van was (staat netjes op de kaft). Het is niet het brute boek wat ik verwachtte het te zijn, maar desondanks is het niet echt voor tere zieltjes. Het is vrij nuchter geschreven, dus daarom raakt het je niet echt. Het gaat over een jongetje dat zijn moeder wil overtreffen als truckteef (ja, het is wat je denkt dat het is). Het is een mooi boek om te lezen, ondanks het onderwerp.

Baker, Nancy - De Beet!
* Leuk vermakelijk boek, maar that's it. Niets unieks aan.

Thompson, Hunter S. - Angst en Walging in Las Vegas
* Verfilmd als 'Fear and Loathing in Las Vegas. Het boek is 1 grote drugstrip en echt erg leuk om te lezen. Het is heel absurd, heel ongestructureerd. Er staan echt erg mooie teksten in, het leest 'mooi'.

Gran, Sara - Kom Dichterbij
* Ik lees nooit spanning, thrillers, detectives. Maandag kwam er echter een leesexemplaar binnen van dit boek, lekker dun boekje, ff proberen. Het is ook maar 150 blz, je bent er zo doorheen, maar hij is erg, erg leuk. Het is een psychologische thriller, kan niet echt veel zeggen over de inhoud, zonder het hele boek te verknallen, dus dat laat ik maar. Het boek is ook nog eens erg mooi, fluwelen kaftje. Aanradertje, het deed mijn hart bonzen van spanning en
ongemak.

Geen opmerkingen: